Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza

tel. 74 819 15 76

e-mail: sp2@oswiata-ziebice.pl

CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE-WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA

Dnia 4 czerwca 2018r. uczniowie z kl. II b, III a, III b oraz III e wraz z opiekunkami wybrali się na czterodniową wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Trójmiasta.
Z Ziębic wyjechaliśmy o godz. 4.00, a około godz. 14.00 dotarliśmy do Gdańska i zakwaterowaliśmy się w hotelu ,,  Folks Village Plowce House’’. Zwiedzanie Trójmiasta rozpoczęliśmy szlakami legend gdańskich. Spacerując  ulicą ,, Długi Targ ‘’, doszliśmy do Gdańskiej Starówki. Tam mogliśmy podziwiać oryginalne rzygacze, dzwoneczki na Ratuszu, czy ,, ząb diabła na Dworze Artusa Obejrzeliśmy także zabytkowe kamieniczki, a wśród nich kamieniczkę słynącą z legendy ,, Panienka z okienka’’ i   historyczną fontannę Neptuna. Zwiedziliśmy również znakomicie oddającą niepowtarzalny klimat i charakter ulicę Mariacką, a następnie Bazylikę Mariacką zwaną ,, Koroną Gdańska’’, największą w Europie świątynię wybudowaną z cegły. Z wieży widokowej mogliśmy podziwiać panoramę miasta oraz rozległą okolicę.

Obowiązkowo też udaliśmy się nad Motławę, gdzie podziwialiśmy Wyspę Spichrzów i zwiedziliśmy zabytkowy Żuraw. Duże wrażenie zrobił na nas  Pomnik Poległych Stoczniowców, czyli tzw. Krzyże Gdańskie.
Drugiego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Hel - ośrodek rybołówstwa i Garnizon Marynarki Wojennej z portem wojennym. Po południu pojechaliśmy do Sopotu. Spacerowaliśmy po najdłuższym drewnianym molo w Europie z przełomu XIX i XX wieku. Dowiedzieliśmy się, że budynki w Sopocie wzorowane są na architekturze alpejskich kurortów. Spacer uliczkami Sopotu to prawdziwa przyjemność dla miłośników sztuki. Obejrzeliśmy także niezwykły Krzywy Domek na słynnej ulicy Bohaterów Monte Cassino , zwanej potocznie Deptakiem.
Duże wrażenie zrobiła na nas 39- metrowa Latarnia Morska, z której rozpościera się wspaniały widok na Trójmiasto. Warto było zobaczyć też Operę Leśną, czyli amfiteatr na skraju Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego.
Dzień trzeci rozpoczęliśmy od zwiedzania Gdyni. Udaliśmy się na Skwer Kościuszki, z którego mogliśmy zobaczyć zabytkowe okręty i statki żeglarskie. Cumują tam: najsłynniejszy polski żaglowiec - Dar Pomorza, polski niszczyciel - ORP Błyskawica, a nieopodal  znajduje się Muzeum Oceanograficzne i Akwarium Morskie. Odbyliśmy 1,5 km spacer Bulwarem  Nadmorskim, który oprócz funkcji rekreacyjnej pełni także rolę falochronu. Wieczorem pojechaliśmy do Redy, gdzie odwiedziliśmy pełen atrakcji Aquapark Reda. Jedną z atrakcji  była 60- metrowa zjeżdżalnia prowadząca przez akwarium, w którym pływały prawdziwe rekiny.
Podczas czterodniowej wycieczki mogliśmy utrwalić i poszerzyć wiadomości na temat historii naszego kraju, m.in., związane z obroną Westerplatte  i Helu we wrześniu 1939r. Mogliśmy również poznać zabytki Gdańska, Gdyni i Sopotu, a także środowisko przyrodnicze Morza Bałtyckiego.  Uświadomiliśmy sobie, że poznawanie kraju ojczystego przyczynia się do budzenia patriotyzmu i świadomości narodowej.