Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza

57-220 Ziębice

ul. Spacerowa 2

Adres

57-220 Ziębice


ul. Spacerowa 2


Kontakt

tel. 74 819 15 76

e-mail: sp2@oswiata-ziebice.pl

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Kalendarz

Kalendarz

Artykuły

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

 

mgr Patrycja Kuś

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

w Szkole Podstawowej nr 2

w Ziębicach

im. Henryka Sienkiewicza

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

 

nauczyciela mianowanego

ubiegającego się o stopień zawodowy

nauczyciela dyplomowanego

 

Data rozpoczęcia stażu: 1.IX.2014r.

Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy

Data zakończenia stażu: 31.V.2017r.

 Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego- nauczyciel dyplomowany

Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego

Analiza aktów prawnych                 w zakresie awansu zawodowego,
opracowanie i złożenie wniosku            o rozpoczęcie stażu,
opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego.

Wrzesień 2014r.

Wniosek, opracowany                           i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

Gromadzenie dokumentacji, świadectw, dyplomów, scenariuszy, konspektów, planów  i innych dokumentów.

Cały okres stażu.

Świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany, programy, inne dokumenty

Sporządzenie sprawozdania                   z realizacji planu rozwoju zawodowego

Opracowanie zgromadzonej dokumentacji, analiza osiągniętych wyników, sformułowanie wniosków.

Czerwiec 2017r.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, ocena dorobku zawodowego za okres stażu

Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne

Poprawne sformułowanie                  i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne.

2017r.

Poprawnie sformułowany wniosek

 

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły.

 

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

 

1.

Wstępna analiza własnych umiejętności.

 

Autorefleksja.

Wrzesień 2014r.

Teczka osiągnięć zawodowych.

 

2.

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły.

Wybór odpowiedniej tematyki szkoleń opracowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli.

Okres stażu

Świadectwa ukończenia,
materiały szkoleniowe.

3.

Aktywny udział w wewnątrz - szkolnym doskonaleniu.

Wykorzystanie zdobytych umiejętności w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.

Okres stażu

Potwierdzenia udziału,
materiały ze szkoleń.

4.

Pełnienie dodatkowych funkcji i zadań w szkole.

Praca w zespole do spraw zdrowia, bezpieczeństwa oraz innych.

 

 

Okres stażu

Potwierdzenie dyrektora szkoły, fotografie, zdobycie certyfikatu.

5.

Praca w zespole samokształceniowym nauczania zintegrowanego. Realizacja planu pracy zespołu.

Analizowanie wyników testów klas I-III i i wprowadzanie zmian w pracy z uczniem.

Okres stażu

Potwierdzenie Dyrektora, protokoły z pracy zespołów,
opracowane materiały.

6.

Oprawa plastyczna uroczystości szkolnych.

Współpraca z nauczycielami, rodzicami odpowiedzialnymi za daną uroczystość szkolną.

Okres stażu

Potwierdzenie dyrektora szkoły, fotografie.

7.

Bogacenie warsztatu pracy nauczyciela.

Prace porządkowe w klasie,
gromadzenie potrzebnych do zajęć pomocy dydaktycznych
kompletowanie biblioteczki (książki, czasopisma), wykonywanie gazetek tematycznych.

Okres stażu

Wykaz zbioru książek                      i czasopism w biblioteczce klasowej, fotografie, wykonane pomoce dydaktyczne, potwierdzenie dyrektora szkoły.

8.

Samodzielne działania pogłębiające własną wiedzę i umiejętności.

Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli,
analiza nowości wydawniczych w wybranych obszarach.

Na bieżąco

Recenzje literatury, notatki
wykaz przyswojonych pozycji.

9.

Organizowanie wycieczek szkolnych pomagających w realizacji podstawy programowej.

Przygotowanie planu wycieczki. Przeprowadzenie wycieczki zgodnie z przepisami.

Okres stażu

Sprawozdanie, fotografie,
potwierdzenie dyrektora szkoły.

10.

Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych, międzyszkolnych, gminnych.

Przygotowaniu do konkursów: plastycznego, recytatorskiego, ortograficznego, matematycznego, przyrodniczego.

Okres stażu

Sprawozdanie.

11.

Współpraca z rodzicami.

Spotkania grupowe i indywidualne z rodzicami. Współpraca z rodzicami z uwzględnieniem ich pomysłów.
Organizowanie imprez sprzyjających integracji klasy, rodziców.

Okres stażu

Notatki,
spis ważnych wydarzeń z życia klasy, zdjęcia, sprawozdania

 

§ 8 ust. 2 pkt 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

 

Dowody realizacji

12.

Stosowanie technologii komputerowej                          w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi.

Prezentacje multimedialne.

Opracowywanie dokumentów.

Korzystanie z encyklopedii multimedialnej oraz skanera komputerowego do obróbki zdjęć.

Wykorzystanie opracowanych prezentacji podczas lekcji.

Okres stażu

Przykładowe dokumenty            i pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową.

Prezentacje multimedialne.

13.

Korzystanie z Internetu w życiu codziennym              w pracy zawodowej

Śledzenie aktualności na portalach internetowych i zmian w przepisach prawa oświatowego.

Okres stażu

Wydruki stron.

14.

Wykorzystanie technik komputerowych                   do opracowania dokumentacji związanej                       z awansem zawodowym

Opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela oraz pracą szkoły.

Okres stażu

Teczka „Awans zawodowy”.

15.

Współuczestniczenie w opracowywaniu strony

internetowej szkoły

 

Zamieszczenie na stronie internetowej szkoły materiałów związanych             z wykonywaną pracą dydaktyczno – wychowawczą; zdjęć prac plastycznych dzieci.

Okres stażu.

Adres strony

 

§ 8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,

w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

 

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

16.

Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli          ze szczególnym uwzględnieniem  nauczycieli stażystów i kontraktowych.

Opracowanie

scenariuszy zajęć,

omówienie zajęć.

Okres stażu

Scenariusze zajęć

17.

Publikacje elektroniczne na stronach portali internetowych.

Publikowanie materiałów na działalność dyd.-wych.: scenariusze imprez, propozycje zajęć, referatów w Internecie.

Okres stażu

Adresy strony

18.

Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów.

Wymiana doświadczeń.

Okres stażu

Sprawozdanie

19.

Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów (świetlica środowiskowa).

Współpraca z nauczycielami.

 

Okres stażu

Opis, potwierdzenie dyrektora, zdjęcia

20.

Organizowanie ciekawych uroczystości szkolnych i pozaszkolnych.

Zorganizowanie apeli, pikniku itp.

Okres stażu

Zdjęcia, potwierdzenie dyrektora

21.

Opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego.

Przygotowanie planu                i umieszczenie go na stronie internetowej.

Październik 2014r.

Opublikowane materiały

22.

Opublikowanie w portalu internetowym planu „Lekcji Leśnych” i „Lekcji muzealnych”

Przygotowanie planów.

Październik 2014r.

Opublikowanie materiały

 

§ 8 ust. 2 pkt 4 a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

 

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

23.

Opracowanie i wdrożenie programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych logopedycznych dla uczniów ze specyficznymi problemami dydaktycznymi.

Konsekwentne wdrażanie do realizacji zaplanowanych działań,
przeprowadzanie stałej ewaluacji sposobu przeprowadzania działań.

Okres stażu

Zatwierdzony program

24.

Opracowanie planu wychowawczo-dydaktycznego klasy zgodnego z programem wychowawczym szkoły i programem profilaktycznym i rządowym „Owoce i warzywa w szkole”, „Bezpieczna i przyjazna szkoła”.

Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego dla klasy.

Październik 2014r.

 

 

 

Zatwierdzony plan.

25.

Opracowanie i realizacja programu „Szkoły dbającej o bezpieczeństwo”.

Realizowanie programu zgodnie z harmonogramem, organizowanie prelekcji z policjantem, strażnikiem miejskim.

Okres stażu.

Zatwierdzony program, fotografie.

26.

Realizacja projektu zewnętrznego lub grantu z wybrana grupą uczniów.

Realizacja projektu zgonie z wymaganiami oraz współpraca z instytucją zewnętrzną.

Okres stażu.

Sprawozdanie.

 

§ 8 ust. 2 pkt 4 c

Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

 

 

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

27.

Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków                    i organizowanie pomocy uczniom z problemami.

Wprowadzenie programu „Śniadanie daje moc”

Diagnozowanie środowiska uczniów. Rozmowy                z rodzicami. Organizowanie pomocy uczniom.

Cały okres stażu

Notatki, zapisy w dzienniku.

28.

Kultywowanie tradycji.

Zorganizowanie i prowadzenie imprez klasowych i szkolnych.

Wg potrzeb

Sprawozdania, zdjęcia z imprez.

29.

Włączanie uczniów do akcji charytatywnych i społecznych.

Organizowanie akcji na terenie szkoły.

Wg kalendarza

Sprawozdanie i fotografie.

30.

Organizowanie konkursów.

Opracowanie regulaminów konkursów. Przeprowadzenie konkursów.

Wg kalendarza

Sprawozdanie

31.

Udział w realizacji programu profilaktyki

Prozdrowotnej „Nie pal, przy mnie proszę”.

 

Omawianie i promowanie podczas lekcji wychowawczych celów              i zadań programu

profilaktyki.

 

Okres stażu

Scenariusze zajęć.

32.

Uczestnictwo w realizacji zadań wykraczających poza obowiązki służbowe.

Uczestnictwo w pracach na rzecz promocji szkoły, bezpieczeństwa itd.

 

Okres stażu

Potwierdzenie dyrektora szkoły

 

§ 8 ust. 2 pkt 4 e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy

z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

 

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

33.

Współpraca z Poradnią Psychologiczno –

Pedagogiczna w Ząbkowicach Śląskich

 

Kontakt z poradnią                w sprawie uczniów mających problemy dydaktyczne.

Okres stażu

Notatki w dzienniki odnośnie dostosowania wymagań.

34.

Współpraca z pedagogiem szkolnym.

 

Cykliczne konsultacje                i kierowanie dzieci na badania do poradni.

Systematyczne spotkania             i rozmowy

Okres stażu

Opinie poradni dotyczące przebadanych uczniów

35.

Współpraca z Samorządem Szkolnym.

Pomoc w organizowaniu dyskotek, uroczystości szkolnych.

Okres stażu.

Potwierdzenie współpracy.

36.

Współpraca z nauczycielami szkoły

 

Korelacja działań i zadań dydaktyczno-wychowawczych.

Okres stażu

Wspólnie organizowane konkursy i wycieczki, zdjęcia, programy wycieczek i konkursów.

37.

Współpraca z policją.

Zorganizowanie spotkania z policjantem na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Okres stażu.

Potwierdzenie.

38.

Współpraca ze strażą pożarną.

Zorganizowanie spotkania ze strażakami oraz wyjście do PSP w Ziębicach.

Październik 2014r.

Potwierdzenie.

39.

Udzielanie rodzicom uczniów wsparcia w ramach współpracy z rodzicami.

Zorganizowanie

zebrania z rodzicami

na temat programu

wychowawczego

szkoły i szkolnego

systemu oceniania.

Wrzesień 2014r.

Notatka w dzienniku

40.

Współpraca z Ziębickim Centrum  Kultury w Ziębicach.

Angażowanie uczniów do udziału w konkursach gminnych, spotkaniach, wystawach, koncertach, lekcjach bibliotecznych.

Okres stażu.

Potwierdzenie

41.

Współpraca z Nadleśnictwem w Henrykowie oraz Kołem Łowieckim „Ryś”.

Organizacja lekcji leśnych.

Okres stażu.

Potwierdzenie

42.

Współpraca z Muzeum Sprzętu Gospodarstwa Domowego w Ziębicach.

Organizacja lekcji muzealnych.

Okres stażu.

Potwierdzenie

43.

Aktywna współpraca z Dolnośląską Szkołą Wyższą w ramach realizacji projektu „Poprzez praktykę do profesjonalizmu…..”,

Udział w warsztatach warsztatach, wykorzystanie zdobytej wiedzy

Okres stażu.

Potwierdzenie.

 

§ 8 ust. 2 pkt 5

Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

Lp.

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

44.

Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych.

 

 

Opis i analiza dwóch  przypadków.

Zaobserwowanie niepokojących sytuacji dotyczących ucznia, sytuacji i problemu                   w szkole.

Identyfikacja problemu

Ocena genezy, dynamiki zjawiska i przyczyny.

Określenie znaczenia problemu.

Propozycje rozwiązania,

wdrażanie oddziaływań,

efekty oddziaływań.

Okres stażu

 

Opracowany opis i analiza

 

Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.

Czytaj więcej o:

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ

 KLASY I

Czytaj więcej o:

KONKURS RECYTATORSKI

KONKURS RECYTATORSKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W ZIĘBICACH

PT. „BRZECHWA DZIECIOM”

Czytaj więcej o:

PROGRAM „ LEŚNE LEKCJE ”

PROGRAM „ LEŚNE LEKCJE ”

Czytaj więcej o:

PROGRAM EDUKACYJNY LEKCJI MUZEALNYCH

PROGRAM EDUKACYJNY LEKCJI MUZEALNYCH W KLASIE 1 - 3

W ROKU SZKOLNYM 2016 - 2019

Zajęcia muzealne to swoista forma pracy dydaktycznej oparta na pokazie oryginalnych zabytków. Uczniowie zyskują nową wiedzę niecodziennym w specyficznym otoczeniu, mając dostęp do różnych materiałów najbardziej charakterystycznych najcenniejszych dla regionu. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się, jaką funkcję pełni muzeum, czym się zajmuje, dlaczego warto je zwiedzać i skąd pochodzą zbiory muzealne. Poznają pojęcia: eksponat, ekspozycja, wystawa, dzieło sztuki - prace malarskie, rzemiosło artystyczne. Lekcje muzealne odbywać się będą raz w miesiącu w czwartki (od lutego do czerwca).

Czytaj więcej o: