Kalendarz
Artykuły
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
2017-05-06
mgr Patrycja Kuś
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
w Szkole Podstawowej nr 2
w Ziębicach
im. Henryka Sienkiewicza
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego
Data rozpoczęcia stażu: 1.IX.2014r.
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31.V.2017r.
Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego- nauczyciel dyplomowany
Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego |
Analiza aktów prawnych w zakresie awansu zawodowego, |
Wrzesień 2014r. |
Wniosek, opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego |
Gromadzenie dokumentacji, świadectw, dyplomów, scenariuszy, konspektów, planów i innych dokumentów. |
Cały okres stażu. |
Świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany, programy, inne dokumenty |
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego |
Opracowanie zgromadzonej dokumentacji, analiza osiągniętych wyników, sformułowanie wniosków. |
Czerwiec 2017r. |
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, ocena dorobku zawodowego za okres stażu |
Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne |
Poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. |
2017r. |
Poprawnie sformułowany wniosek |
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły.
Lp. |
Zadania do realizacji |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji
|
||
1. |
Wstępna analiza własnych umiejętności.
|
Autorefleksja. |
Wrzesień 2014r. |
Teczka osiągnięć zawodowych.
|
||
2. |
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. |
Wybór odpowiedniej tematyki szkoleń opracowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli. |
Okres stażu |
Świadectwa ukończenia, |
||
3. |
Aktywny udział w wewnątrz - szkolnym doskonaleniu. |
Wykorzystanie zdobytych umiejętności w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. |
Okres stażu |
Potwierdzenia udziału, |
||
4. |
Pełnienie dodatkowych funkcji i zadań w szkole. |
Praca w zespole do spraw zdrowia, bezpieczeństwa oraz innych. |
Okres stażu |
Potwierdzenie dyrektora szkoły, fotografie, zdobycie certyfikatu. |
||
5. |
Praca w zespole samokształceniowym nauczania zintegrowanego. Realizacja planu pracy zespołu. |
Analizowanie wyników testów klas I-III i i wprowadzanie zmian w pracy z uczniem. |
Okres stażu |
Potwierdzenie Dyrektora, protokoły z pracy zespołów, |
||
6. |
Oprawa plastyczna uroczystości szkolnych. |
Współpraca z nauczycielami, rodzicami odpowiedzialnymi za daną uroczystość szkolną. |
Okres stażu |
Potwierdzenie dyrektora szkoły, fotografie. |
||
7. |
Bogacenie warsztatu pracy nauczyciela. |
Prace porządkowe w klasie, |
Okres stażu |
Wykaz zbioru książek i czasopism w biblioteczce klasowej, fotografie, wykonane pomoce dydaktyczne, potwierdzenie dyrektora szkoły. |
||
8. |
Samodzielne działania pogłębiające własną wiedzę i umiejętności. |
Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli, |
Na bieżąco |
Recenzje literatury, notatki |
||
9. |
Organizowanie wycieczek szkolnych pomagających w realizacji podstawy programowej. |
Przygotowanie planu wycieczki. Przeprowadzenie wycieczki zgodnie z przepisami. |
Okres stażu |
Sprawozdanie, fotografie, |
||
10. |
Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych, międzyszkolnych, gminnych. |
Przygotowaniu do konkursów: plastycznego, recytatorskiego, ortograficznego, matematycznego, przyrodniczego. |
Okres stażu |
Sprawozdanie. |
||
11. |
Współpraca z rodzicami. |
Spotkania grupowe i indywidualne z rodzicami. Współpraca z rodzicami z uwzględnieniem ich pomysłów. |
Okres stażu |
Notatki, |
§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp. |
Zadania do realizacji |
Formy realizacji |
Termin
|
Dowody realizacji |
12. |
Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z dziećmi. Prezentacje multimedialne. |
Opracowywanie dokumentów. Korzystanie z encyklopedii multimedialnej oraz skanera komputerowego do obróbki zdjęć. Wykorzystanie opracowanych prezentacji podczas lekcji. |
Okres stażu |
Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową. Prezentacje multimedialne. |
13. |
Korzystanie z Internetu w życiu codziennym w pracy zawodowej |
Śledzenie aktualności na portalach internetowych i zmian w przepisach prawa oświatowego. |
Okres stażu |
Wydruki stron. |
14. |
Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym |
Opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela oraz pracą szkoły. |
Okres stażu |
Teczka „Awans zawodowy”. |
15. |
Współuczestniczenie w opracowywaniu strony internetowej szkoły
|
Zamieszczenie na stronie internetowej szkoły materiałów związanych z wykonywaną pracą dydaktyczno – wychowawczą; zdjęć prac plastycznych dzieci. |
Okres stażu. |
Adres strony |
§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
Lp. |
Zadania do realizacji |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji |
16. |
Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli stażystów i kontraktowych. |
Opracowanie scenariuszy zajęć, omówienie zajęć. |
Okres stażu |
Scenariusze zajęć |
17. |
Publikacje elektroniczne na stronach portali internetowych. |
Publikowanie materiałów na działalność dyd.-wych.: scenariusze imprez, propozycje zajęć, referatów w Internecie. |
Okres stażu |
Adresy strony |
18. |
Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. |
Wymiana doświadczeń. |
Okres stażu |
Sprawozdanie |
19. |
Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów (świetlica środowiskowa). |
Współpraca z nauczycielami.
|
Okres stażu |
Opis, potwierdzenie dyrektora, zdjęcia |
20. |
Organizowanie ciekawych uroczystości szkolnych i pozaszkolnych. |
Zorganizowanie apeli, pikniku itp. |
Okres stażu |
Zdjęcia, potwierdzenie dyrektora |
21. |
Opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego. |
Przygotowanie planu i umieszczenie go na stronie internetowej. |
Październik 2014r. |
Opublikowane materiały |
22. |
Opublikowanie w portalu internetowym planu „Lekcji Leśnych” i „Lekcji muzealnych” |
Przygotowanie planów. |
Październik 2014r. |
Opublikowanie materiały |
§ 8 ust. 2 pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Lp. |
Zadania do realizacji |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji |
23. |
Opracowanie i wdrożenie programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych logopedycznych dla uczniów ze specyficznymi problemami dydaktycznymi. |
Konsekwentne wdrażanie do realizacji zaplanowanych działań, |
Okres stażu |
Zatwierdzony program |
24. |
Opracowanie planu wychowawczo-dydaktycznego klasy zgodnego z programem wychowawczym szkoły i programem profilaktycznym i rządowym „Owoce i warzywa w szkole”, „Bezpieczna i przyjazna szkoła”. |
Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego dla klasy. |
Październik 2014r.
|
Zatwierdzony plan. |
25. |
Opracowanie i realizacja programu „Szkoły dbającej o bezpieczeństwo”. |
Realizowanie programu zgodnie z harmonogramem, organizowanie prelekcji z policjantem, strażnikiem miejskim. |
Okres stażu. |
Zatwierdzony program, fotografie. |
26. |
Realizacja projektu zewnętrznego lub grantu z wybrana grupą uczniów. |
Realizacja projektu zgonie z wymaganiami oraz współpraca z instytucją zewnętrzną. |
Okres stażu. |
Sprawozdanie. |
§ 8 ust. 2 pkt 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Lp. |
Zadania do realizacji |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji |
27. |
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków i organizowanie pomocy uczniom z problemami. Wprowadzenie programu „Śniadanie daje moc” |
Diagnozowanie środowiska uczniów. Rozmowy z rodzicami. Organizowanie pomocy uczniom. |
Cały okres stażu |
Notatki, zapisy w dzienniku. |
28. |
Kultywowanie tradycji. |
Zorganizowanie i prowadzenie imprez klasowych i szkolnych. |
Wg potrzeb |
Sprawozdania, zdjęcia z imprez. |
29. |
Włączanie uczniów do akcji charytatywnych i społecznych. |
Organizowanie akcji na terenie szkoły. |
Wg kalendarza |
Sprawozdanie i fotografie. |
30. |
Organizowanie konkursów. |
Opracowanie regulaminów konkursów. Przeprowadzenie konkursów. |
Wg kalendarza |
Sprawozdanie |
31. |
Udział w realizacji programu profilaktyki Prozdrowotnej „Nie pal, przy mnie proszę”.
|
Omawianie i promowanie podczas lekcji wychowawczych celów i zadań programu profilaktyki.
|
Okres stażu |
Scenariusze zajęć. |
32. |
Uczestnictwo w realizacji zadań wykraczających poza obowiązki służbowe. |
Uczestnictwo w pracach na rzecz promocji szkoły, bezpieczeństwa itd.
|
Okres stażu |
Potwierdzenie dyrektora szkoły |
§ 8 ust. 2 pkt 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Lp. |
Zadania do realizacji |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji |
33. |
Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczna w Ząbkowicach Śląskich
|
Kontakt z poradnią w sprawie uczniów mających problemy dydaktyczne. |
Okres stażu |
Notatki w dzienniki odnośnie dostosowania wymagań. |
34. |
Współpraca z pedagogiem szkolnym.
|
Cykliczne konsultacje i kierowanie dzieci na badania do poradni. Systematyczne spotkania i rozmowy |
Okres stażu |
Opinie poradni dotyczące przebadanych uczniów |
35. |
Współpraca z Samorządem Szkolnym. |
Pomoc w organizowaniu dyskotek, uroczystości szkolnych. |
Okres stażu. |
Potwierdzenie współpracy. |
36. |
Współpraca z nauczycielami szkoły
|
Korelacja działań i zadań dydaktyczno-wychowawczych. |
Okres stażu |
Wspólnie organizowane konkursy i wycieczki, zdjęcia, programy wycieczek i konkursów. |
37. |
Współpraca z policją. |
Zorganizowanie spotkania z policjantem na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym. |
Okres stażu. |
Potwierdzenie. |
38. |
Współpraca ze strażą pożarną. |
Zorganizowanie spotkania ze strażakami oraz wyjście do PSP w Ziębicach. |
Październik 2014r. |
Potwierdzenie. |
39. |
Udzielanie rodzicom uczniów wsparcia w ramach współpracy z rodzicami. |
Zorganizowanie zebrania z rodzicami na temat programu wychowawczego szkoły i szkolnego systemu oceniania. |
Wrzesień 2014r. |
Notatka w dzienniku |
40. |
Współpraca z Ziębickim Centrum Kultury w Ziębicach. |
Angażowanie uczniów do udziału w konkursach gminnych, spotkaniach, wystawach, koncertach, lekcjach bibliotecznych. |
Okres stażu. |
Potwierdzenie |
41. |
Współpraca z Nadleśnictwem w Henrykowie oraz Kołem Łowieckim „Ryś”. |
Organizacja lekcji leśnych. |
Okres stażu. |
Potwierdzenie |
42. |
Współpraca z Muzeum Sprzętu Gospodarstwa Domowego w Ziębicach. |
Organizacja lekcji muzealnych. |
Okres stażu. |
Potwierdzenie |
43. |
Aktywna współpraca z Dolnośląską Szkołą Wyższą w ramach realizacji projektu „Poprzez praktykę do profesjonalizmu…..”, |
Udział w warsztatach warsztatach, wykorzystanie zdobytej wiedzy |
Okres stażu. |
Potwierdzenie. |
§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
Lp. |
Zadania do realizacji |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji |
44. |
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
|
Opis i analiza dwóch przypadków. Zaobserwowanie niepokojących sytuacji dotyczących ucznia, sytuacji i problemu w szkole. Identyfikacja problemu Ocena genezy, dynamiki zjawiska i przyczyny. Określenie znaczenia problemu. Propozycje rozwiązania, wdrażanie oddziaływań, efekty oddziaływań. |
Okres stażu
|
Opracowany opis i analiza |
Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.
Czytaj więcej o:KONKURS RECYTATORSKI
2017-05-06
KONKURS RECYTATORSKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W ZIĘBICACH
PT. „BRZECHWA DZIECIOM”
Czytaj więcej o:PROGRAM EDUKACYJNY LEKCJI MUZEALNYCH
2017-05-06
PROGRAM EDUKACYJNY LEKCJI MUZEALNYCH W KLASIE 1 - 3
W ROKU SZKOLNYM 2016 - 2019
Zajęcia muzealne to swoista forma pracy dydaktycznej oparta na pokazie oryginalnych zabytków. Uczniowie zyskują nową wiedzę niecodziennym w specyficznym otoczeniu, mając dostęp do różnych materiałów najbardziej charakterystycznych najcenniejszych dla regionu. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się, jaką funkcję pełni muzeum, czym się zajmuje, dlaczego warto je zwiedzać i skąd pochodzą zbiory muzealne. Poznają pojęcia: eksponat, ekspozycja, wystawa, dzieło sztuki - prace malarskie, rzemiosło artystyczne. Lekcje muzealne odbywać się będą raz w miesiącu w czwartki (od lutego do czerwca).
Czytaj więcej o: