Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza

Kalendarz

Artykuły

CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE-WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA

Dnia 4 czerwca 2018r. uczniowie z kl. II b, III a, III b oraz III e wraz z opiekunkami wybrali się na czterodniową wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Trójmiasta.
Z Ziębic wyjechaliśmy o godz. 4.00, a około godz. 14.00 dotarliśmy do Gdańska i zakwaterowaliśmy się w hotelu ,,  Folks Village Plowce House’’. Zwiedzanie Trójmiasta rozpoczęliśmy szlakami legend gdańskich. Spacerując  ulicą ,, Długi Targ ‘’, doszliśmy do Gdańskiej Starówki. Tam mogliśmy podziwiać oryginalne rzygacze, dzwoneczki na Ratuszu, czy ,, ząb diabła na Dworze Artusa Obejrzeliśmy także zabytkowe kamieniczki, a wśród nich kamieniczkę słynącą z legendy ,, Panienka z okienka’’ i   historyczną fontannę Neptuna. Zwiedziliśmy również znakomicie oddającą niepowtarzalny klimat i charakter ulicę Mariacką, a następnie Bazylikę Mariacką zwaną ,, Koroną Gdańska’’, największą w Europie świątynię wybudowaną z cegły. Z wieży widokowej mogliśmy podziwiać panoramę miasta oraz rozległą okolicę.