Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza

tel. 74 819 15 76

e-mail: sp2@oswiata-ziebice.pl

WYMIANA MŁODZIEŻY ZE SZKOŁĄ PARTNERSKĄ W EBREICHSDORF

W dniach 16-20.04.2018 grupa młodzieży ze Szkoły Podstawowej Nr 2 w Ziębicach uczestniczyła w wymianie młodzieży ze szkołą partnerską w Ebreichsdorf (Austria).

W poniedziałek z samego rana wyjechaliśmy do naszych austriackich przyjaciół. Bez problemów zameldowaliśmy się na miejscu już po godzinie 13. Spotkało nas gorące powitanie ze strony uczniów i nauczycieli miejscowej szkoły. Po posiłku uczniowie mieli możliwość poznania siebie nawzajem dzięki zaplanowanej przez nauczycieli zabawie „Speeddating”. Następnie udaliśmy się do Ratusza na oficjalne przywitanie. Po przemowach i powitaniach kolejną ciekawostką było zwiedzanie piwnic Ratusza, w których jest produkowany prąd z młyna wodnego zasilający cały budynek i pobliskie sklepy. Po kolacji na zaproszenie Pana Burmistrza udaliśmy się do miejscowego lokalu na pyszne lody.

Wtorek rozpoczął się od śniadania i wyjazdu do fabryki lodów w miejscowości Krumbach. Jest tam położona ekologiczna fabryka lodów. Mieliśmy okazję nie tylko skosztować pysznych lodów o niespotykanych dotąd smakach (buraczkowy, twarogowy, makowy), ale również zobaczyć na żywo sposób ich produkcji, wysłuchać historii fabryki i spróbować produktów, z których lody są przyrządzane. Następnie udaliśmy się na letni tor saneczkowy, gdzie uczniowie wspólnie z opiekunami mieli doskonałą okazję do świetnej zabawy na świeżym powietrzu.

Środa była dniem, w którym zamierzaliśmy zwiedzić Graz. Z samego rana udaliśmy się w podróż najpierw do stadniny koni, zobaczyliśmy proces mocowania podkowy u konia, dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek, jak np. wiek najstarszego konia (39 lat). Kolejnym punktem w drodze do Graz był kościół Hundertwasser w miejscowości Barnbach. Po obiedzie wjechaliśmy do Grazu, gdzie pieszo wdrapaliśmy się na wzgórze z wieżą zegarową skąd podziwialiśmy panoramę miasta.

Czwartek spędziliśmy w stolicy- w Wiedniu. Wraz z przewodnikiem podążaliśmy śladami artystów, aktorów i muzyków Wiednia. Oglądaliśmy również Katedrę Św. Stefana w centrum. Jest to fantastyczna budowla z krętymi schodami na górę wieży. Wieczorem na pożegnanie pobytu uczniowie mogli potańczyć na dyskotece ze swoimi rówieśnikami z Ebreichsdorf.

Piątek do południa był dniem zajęć w szkole. Zostaliśmy podzieleni na grupy. Jedna grupa rozegrała mecz piłki nożnej Austria-Polska, druga grupa przygotowywała obiad a trzecia uczestniczyła w lekcji informatyki po niemiecku. Około południa zakończyły się wszystkie zajęcia i po obiedzie nastąpiło pożegnanie. Młodzież wymieniła ze sobą podarunki i po godzinie 14.00 wyjechaliśmy w drogę do Polski.

Pięć dni spędzone w Ebreichsdorf minęły bardzo szybko i nie chcieliśmy wracać. Czas tam spędzony zaowocuje nowymi znajomościami i pozwoli otworzyć się nam na świat.

W kolejnym roku gościmy młodzież z Ebreichsdorf u nas w Ziębicach.