Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza

57-220 Ziębice

ul. Spacerowa 2

Adres

57-220 Ziębice


ul. Spacerowa 2


Kontakt

tel. 74 819 15 76

e-mail: sp2@oswiata-ziebice.pl

CONSTRUCTION OF PLANE MODELS

Tworzymy modele samolotów

Kolejne zadanie zaplanowane  na październik to konstruowanie modeli samolotów z tworzyw wtórnych.Do tego zadania z chęcią przystąpiła klasa Ib wraz z Panią Wychowawczynią Katarzyną Gębską i Panią Małgorzatą Gałuszką. Uczniowie zaprojektowali jedyne w swoim rodzaju modele samolotów, które zachwycały kolorystyką i pomysłowością.

Liczne materiały plastyczne i rękodzielnicze, umożliwiły dzieciom poznanie nowych technik oraz wykorzystanie w swoich pracach przedmiotów codziennego użytku lub przeznaczonych do recyklingu. Twórczość uczestników okazała się bardzo różnorodna i niekonwencjonalna w rozwiązaniach, także wartościowa pod względem estetycznym. Uczniowie chętnie stosowali techniki mieszane, próbując stworzyć „coś z niczego”. Nie zabrakło też elementów samodzielnienarysowanych bądź namalowanych.

Chętnych do pracy również nie zabrakło z klas starszych, uczniowie i uczennicez klasy Vbi VIa skonstruowali modele samolotów wykorzystując przeróżne materiały wtórne – rolki papieru, butelki plastikowe, kolorowy papier, nakrętki czy bibułę.

Sklejanie modeli miało na celu rozwijanie cech i umiejętności tj.

  • Cierpliwość
  • Zdolność planowania i realizacji planu
  • Zdolności manualne i zastosowania narzędzi (warsztatowe)
  • Znajomość techniki
  • Zdolności artystyczne 

Podczas wykonywania prac plastycznych przez dzieci widoczne było zaangażowanie oraz chęć osiągnięcia celu. Pozwoliło to na stworzenie pięknych prac plastycznych, które pokazały oryginalność i pomysłowość dzieci.

Modele do sklejania mogą byćrównież typowo domową rozrywką.Okazuje się, że ta forma spędzania wolnego czasu oferuje duże możliwości rozwoju i rozrywki. Wiąże się ona z kilkoma innymi ciekawymi zajęciami związanymi z techniką, historią i militariami. Może być elementem sposobu na wolny czas dla dzieci i dorosłych.

 

 Angelika Gniewczyńska-Kasprzyk

Przejdź do góry