Klasa I
OCENA BARDZO DOBRA
Edukacja polonistyczna
-
Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują,
- Komunikuje w jasny sposób swoje spostrzeżenia, potrzeby i uczucia;
- W kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy;
- Zadaje pytania i odpowiada na pytania innych osób;
- Spójnie i komunikatywnie formułuje udzielane odpowiedzi;
-
Uczestniczy w rozmowie na tematy związane z życiem rodzinnym i szkolnym, inspirowane również literaturą;
- Rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji,
-
Odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy; Zna wszystkie litery alfabetu;
Czyta i rozumie proste, krótkie teksty;
- Pisze proste, krótkie zdania,
- Przepisuje zdania;
- Pisze poprawnie z pamięci;
- Dba o estetykę i poprawność graficzną pisma;
Posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie;
Interesuje się książką i czytaniem, słucha w skupieniu czytanych utworów;
- Czyta lektury wskazane przez nauczyciela;
Korzysta z pakietów edukacyjnych (zeszytów ćwiczeń i innych pomocy dydaktycznych);
Uczestniczy w zabawie teatralnej;
Ilustracje mimiką, gestem, zachowanie bohaterów;
Rozumie umowne znaczenie rekwizytu i umie posłużyć się nim w odgrywanej scence;
Odtwarza w pamięci teksty dla dzieci;
Bardzo dobrze układa zdania z rozsypanek wyrazowych i sylabowych;
- Zna niektóre skróty;
Edukacja muzyczna
c Powtarza prostą melodię;
© Śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego oraz wykonuje śpiewanki i rymowanki; Odtwarza proste rytmy głosem i na instrumentach perkusyjnych; ® Wyraża nastrój i charakter muzyki pląsając i tańcząc; e Realizuje proste schematy rytmiczne; « Wie, że muzykę można zapisać i odczytać;
® Świadomie i aktywnie słucha muzyki, a następnie wyraża swe doznanie werbalnie i niewerbalnie;
t Kulturalnie zachowuje się na koncercie i w trakcie śpiewania hymnu narodowego, szkolnego;
Edukacja plastyczna
® Wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni; Posługuje się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura; « Przedstawia zjawiska i wydarzenia z uwzględnieniem postaci ludzkich; Potrafi przedstawić za pomocą prostych środków wyrazu plastycznego sceny inspirowane przez przeżycia, pory roku, utwory literackie, wyobraźnię, muzykę;
- Korzysta z narzędzi multimedialnych;
-
Wykonuje proste rekwizyty, np. lalki pa.cyn.ki, które wykorzystuje w małych formach teatralnych;
- Rozpoznaje wybrane dziedziny sztuki, architektury, rzeźby, malarstwa i grafiki;
- Tworzy przedmioty charakterystyczne dla sztuki ludowej regionu, w którym mieszka,
Edukacja społeczna
® Potrafi odróżnić co jest dobre, a co złe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi;
- Współpracuje z innymi w zabawie, nauce szkolnej, sytuacjach życiowych;
- Przestrzega reguły obowiązujące w społeczności dziecięcej i świecie dorosłych;
« Zna wszystkie zagrożenia ze strony ludzi i w jaki sposób w zwrócić się do kogoś o pomoc;
® Wie, gdzie można bezpiecznie organizować zabawy, a gdzie nie można;
-
Wie, jakiej jest narodowości, gdzie mieszka, zna symbole narodowe, rozpoznaje flagę i hymn Unii Europejskiej;
- Wie dokładnie czym zajmuje się np. strażak, policjant,.lekarz;
- Wie, co wynika z przynależności do rodziny, jakie są relacje między najbliższymi;
Edukacja przyrodnicza
® Rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach jak: park, las, pole, sad, ogród;
® Zna sposoby przystosowania się zwierząt do poszczególnych pór roku;
® Zna warunki konieczne do rozwoju roślin i zwierząt;
o Zna zagrożenia dla środowiska przyrodniczego ze strony człowieka;
® Zna zagrożenia ze strony zwierząt i roślin; wie, jak zachować się w sytuacji zagrożenia;
-
Wie, jakie znaczenia ma woda w życiu człowieka, roślin i zwierząt; ® Wie, że należy segregować śmieci;
® Wie, że ubranie powinno być dostosowane do pogody;
® Nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku;
e Zna zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych;
- Obserwuje pogodę i dokładnie prowadzi obrazkowy kalendarz pogody;
OCENA ZADOWALAJĄCA
Edukacja polonistyczna:
- Odpowiada samodzielnie, używając prostych zdań,
- Czyta poprawnie i płynnie krótkie teksty, czasem popełnia małe pomyłki,
- Czyta cicho ze zrozumieniem,
- Potrafi wyodrębnić bohaterów i wydarzenia,
- Poprawnie pisze litery, zwracając uwagę na połączenia,
- Prawidłowo rozmieszcza wyrazy w zdaniach, czasem myli liniaturę,
- Przepisując teksty, popełnia nieliczne błędy,
- Dzieli wyrazy na głoski, litery, sylaby,
- Słucha, tego co mówią inni,
- Uczestniczy w zabawie teatralnej,
- Układa zdania z rozsypanek wyrazowych,
- Odtwarza z pamięci krótkie teksty dla dzieci.
Edukacja muzyczna:
« Potrafi śpiewać większość piosenek przewidzianych dla ucznia klasy pierwszej,
- Recytuje zrytmizowane słowa,
- Rozpoznaje nastrój słuchanego utworu,
« Potrafi przyjęć właściwą postawę podczas śpiewania hymnu narodowego i szkolnego.
Edukacja społeczna
- Zna zasady bezpiecznego zachowania się w czasie zajęć i przerw,
« Współpracuje z innymi w zabawie, nauce, przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych,
-
Wie, co wynika z przynależności do rodziny, jakie są relacje między najbliższymi,
-
Zna zagrożenia ze strony ludzi, wie do kogo zwrócić się o pomoc, ® Potrafi wymienić status administracyjny swojej miejscowości,
® Wie, czym zajmuje się policjant, strażak, lekarz, wie, jakiej jest narodowości, zna symbole narodowe,
Edukacja matematyczna
- Układa obiekty, serie rosnące i malejące oraz je numeruje;
-
Klasyfikuje przedmioty według różnych cech; « Wyodrębnia podzbiory;
- Porównuje liczebność zbiorów bez przeliczania;
-
Potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące wzajemnego położenia przedmiotów na płaszczyźnie, w przestrzeni oraz kierunków ruchu;
- Dostrzega symetrię, kontynuuje regularny wzór, np. szlaczek;
- Potrafi napisać i odczytać liczby w zakresie 20;
-
Porównuje liczby jedno i dwucyfrowe, stosując znaki większości, mniejszości i równości,
- Zna nazwy jednostki długości (metr, centymetr), masy (kilogram, dekagram);
- Zna wszystkie będące w obiegu monety i ich wartości;
- Sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie do 10 poprawnie zapisując te działania,
- Wyznacza sumy i różnice manipulując obiektami,
-
Radzi sobie w życiowych sytuacjach, w których pomyślne zakończenie wymaga dodawania lub odejmowania;
- Zna nazwy dni tygodnia i miesięcy;
- Rozpoznaje czas na zegarze (pełne godziny);
- Potrafi korzystać z kalendarza;
-
Potrafi mierzyć długość linijką, ważyć przedmioty, odmierzać płyny miarką litrową; ® Rozwiązuje zadania tekstowe;
-
Ustala równoliczność mimo obserwowanych zmian w układzie elementów w porównywanych zbiorach;
o W sytuacjach trudnych i wymagających wysiłku intelektualnego zachowuje się rozumnie, dąży do wykonania zadania;
Zajęcia komputerowe
« Posługuje się komputerem w podstawowym zakresie;
- Potrafi uruchomić program, korzystając z myszy i klawiatury;
- Zdaje sobie sprawę, jak trzeba korzystać z komputera, aby nie narażać swojego zdrowia;
- Stosuje się do ograniczeń dotyczących korzystania z komputera;
Zajęcia techniczne
® Umie sprawnie majsterkować;
® Zna ogólne zasady działania urządzeń domowych, np. latarki, zegara;
-
Nie m problemów7 z budowaniem z różnorodnych przedmiotów dostępnych w otoczeniu, np. szałas, tor przeszkód;
® Utrzymuje porządek wokół siebie, nie bałagani oraz sprząta po sobie; ® Zna zagrożenia wynikające z niewłaściwego używania narzędzi i urządzeń technicznych; « Wie, jak należy bezpiecznie poruszać się na drogach (w tym na rowerze) i korzystać ze
środków komunikacji; « Zna postępowanie w sytuacji wypadku;
Edukacja a plastyczna
-
Ma problemy z przedstawieniem zjawiska i wydarzenia z uwzględnieniem postaci ludzkich;
-
Nie potrafi przedstawić za pomocą prostych środków wyrazu plastycznego sceny inspirowanej przez przeżycia, pory roku, utwory literackie, wyobraźnię, muzykę,
® Nie korzysta z narzędzi multimedialnych;
-
Ma problemy z wykonywaniem prostych rekwizytów, np. lalki pacynki, które wykorzystuje w małych formach teatralnych;
-
Ma problemy z rozpoznawaniem wybranych dziedzin sztuki, architektury, rzeźby, malarstwa i grafiki;
Edukacja społeczna
-
Nie zawsze potrafi odróżnić co jest dobre, a co złe w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi;
® Nie zawsze współpracuje z innymi w zabawie, nauce szkolnej, sytuacjach życiowych;
-
Często nie przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej i świecie dorosłych;
-
Nie zna wszystkich zagrożeń ze strony ludzi i w jaki sposób w zwrócić się do kogoś o pomoc;
« Nie wie gdzie można bezpiecznie organizować zabawy, a gdzie nie można;
- Wie, jakiej jest narodowości, gdzie mieszka, myli symbole narodowe;
« Nie wie dokładnie czym zajmuje się np. strażak, policjant, lekarz;
Edukacja przyrodnicza
® Błędnie rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach jak: park, las, pole, sad, ogród;
- Nie zna wszystkich sposobów przystosowania się zwierząt do poszczególnych pór roku;
- Nie zna wszystkich warunków koniecznych do rozwoju roślin i zwierząt;
® Zna kilka zagrożeń dla środowiska przyrodniczego ze strony człowieka;
-
Zna niektóre zagrożenia ze strony zwierząt i roślin; wie, jak zachować się w sytuacji zagrożenia;
® Wie, jakie znaczenia ma woda w życiu człowieka, roślin i zwierząt;
® Wie, że należy segregować śmieci;
- Wie, że ubranie powinno być dostosowane do pogody;
® Nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku;
« Zna niektóre zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych;
® Obserwuje pogodę i niedokładnie pr
OCENA SŁABA
Edukacja polonistyczna
- Często nie słucha wypowiedzi dzieci i dorosłych i nie zawsze rozumie co przekazują;
- Komunikuje w niezbyt jasny sposób swoje spostrzeżenia i odczucia;
-
Nie zawsze mówi na temat, odpowiada z pomocą nauczyciela na pytania innych osób, ® Czyta wyrazy, zdania oraz teksty daikowane stosując metodę sylabową;
- Przy tekstach pisanych głoskuje;
- Czyta poprawnie dłuższe wyrazy;
- Czyta cicho ze zrozumieniem proste teksty;
- Wygłaszając wiersz z pamięci popełnia nieliczne pomyłki,
- Wypowiada się na dany temat w formie prostych zdań;
- Odtwarza kształty liter, lecz nie zawsze prawidłowo łączy je w wyrazach;
- Samodzielnie układa i pisze wyrazy popełniając błędy;
-
Układając podpisy do obrazków, korzysta z rozsypanki wyrazowej i pomocy nauczyciela;
- Włącza się do pracy przy układaniu tekstów (wyłącznie na polecenie nauczyciela);
- Przy przepisywaniu popełnia błędy;
- Z pomocą nauczyciela dzieli proste wyrazy na głoski, litery i sylaby;
- Popełnia błędy przy różnicowaniu spółgłosek i samogłosek;
- Wykazuje bierną znajomość słownictwa;
e Układa krótkie zdania, 3-4 wyrazowe z rozsypanki wyrazowej;
-
Nie zawsze uczestniczy w zabawie teatralnej i niechętnie ilustruje mimiką i gestem zachowania bohaterów;
e Nie zawsze umie posłużyć się rekwizytem w odgrywanej scenie;
Edukacja muzyczna
« Błędnie powtarza prostą melodię;
- Słabo śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego;
-
Błędnie odtwarza proste rytmy głosem i na instrumentach perkusyjnych; ® Nie zawsze wyraża nastrój i charakter muzyki pląsając i tańcząc;
® Z pomocą nauczyciela realizuje proste schematy rytmiczne;
- Wie, że muzykę można zapisać i odczytać;
® Słucha muzyki, czasami wyraża swe doznania werbalne i niewerbalne;
- Kulturalnie zachowuje się podczas koncertu oraz podczas śpiewania hymnu szkolnego narodowego;
Edukacja matematyczna
-
Błędnie ustała równoliczność mimo obserwowanych zmian w układzie elementów w porównywanych zbiorach;
-
Układa z pomocą nauczyciela obiekty, serie rosnące i malejące, błędnie je numeruje; ® Klasyfikuje przedmioty według jednej cechy;
® Wyodrębnia podzbiory;
- Porównuje liczebność zbiorów bez przeliczania;
-
Potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące wzajemnego położenia przedmiotów na płaszczyźnie, w przestrzeni oraz kierunków mchu;
- Nie dostrzega symetrii, błędnie kontynuuje regularny wzór, np. szlaczek;
- Potrafi napisać i odczytać liczby w zakresie 20,
-
Porównuje liczby jedno i dwucyfrowe, stosując znaki większości, mniejszości i równości;
® Myli nazwy jednostki długości (metr, centymetr), masy (kilogram, dekagram);
- Nie zna wszystkich będących w obiegu monet i ich wartości;
- Liczy w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego za pomocą konkretów,
- Popełnia błędy w nazwach dni tygodnia i miesięcy;
- Błędnie rozpoznaje czas na zegarze (pełne godziny);
® Z pomocą nauczyciela rozwiązuje proste zadania tekstowe;
Zajęcia komputerowe
® Słabo posługuje się komputerem w podstawowym zakresie; ® Z pomocą nauczyciela uruchamia program, korzystając z myszy i klawiatury; ® Nie w pełni zdaje sobie sprawę, jak trzeba korzystać z komputera, aby nie narażać swojego zdrowia;
• Rzadko stosuje się do ograniczeń dotyczących korzystania z komputera;
Zajęcia techniczne
- Nie umie sprawnie majsterkować;
- Nie zna dokładnie ogólnych zasad działania urządzeń domowych, np. latarki, zegara;
-
Ma problemy z budowaniem z różnorodnych przedmiotów dostępnych w otoczeniu, np. szałas, tor przeszkód;
c Nie zawsze utrzymuje porządek wokół siebie, bałagani i niechętnie sprząta po sobie; ® Zna zagrożenia wynikające z niewłaściwego używania narzędzi i urządzeń technicznych
-
Nie wie dokładnie jak należy bezpiecznie poruszać się na drogach (w tym na rowerze) i korzystać ze środków komunikacji;
© Nie zna dokładnego postępowania w sytuacji wypadku;
Edukacja przyrodnicza
» Nie rozpoznaje roślin i zwierząt w najbliższym otoczeniu; ® Nie zna sposobow przystosowania się zwierząt do poszczególnych pór roku; ® Nie zna zagrożeń dla środowiska przyrodniczego ze strony człowieka; ® Nie zna zagrożeń ze strony zwierząt i roślin; nie wie, jak zachować się w sytuacji zagrożenia;
® Nie zna zagrożeń ze strony zjawisk przyrodniczych; Edukacja matematyczna
e Odpowiada na pytania dotyczące wzajemnego położenia przedmiotów na płaszczyźnie,
-
Porównuje przedmioty pod względem cechy wielkościowej; ® Wyodrębnia podzbiory,
© Porównuje liczebność zbiorów bez przeliczania elementów;
® Przelicza w zakresie 20;
- Nazywa znaki <, >, =, ale ma trudności w ich stosowaniu;
e Z pomocą nauczyciela rozwiązuje proste zadania tekstowe;
Zajęcia komputerowe
® Nie potrafi posługiwać się komputerem nawet w podstawowym zakresie;
-
Nie potrafi (nawet z pomocą nauczyciela) uruchomić programu, korzystając z myszy i klawiatury;
» Nie zdaje sobie sprawy, jak trzeba korzystać z komputera, aby nie narażać swojego zdrowia;
-
Nie stosuje się do ograniczeń dotyczących korzystania z komputera; Zajęcia techniczne
- Nie umie majsterkować;
® Nie zna ogólnych zasad działania urządzeń domowych, np. latarki, zegara; © Nie potrafi budować z różnorodnych przedmiotów dostępnych w otoczeniu, np. szałasu, tom przeszkód;
- Nie utrzymuje porządku wokół siebie, bałagani i nie sprząta po sobie;
® Nie zna zagrożeń wynikających z niewłaściwego używania narzędzi i urządzeń technicznych;
« Nie wie jak należy bezpiecznie poruszać się na drogach (w tym na rowerze) i korzystać
ze środków komunikacji; © Nie wykonuje form przestrzennych; © Nie stara się, nie podejmuje prób wykonania zadania;
Wychowanie fizyczne:
Wpływ na ocenę będą miały możliwości dziecka, jego zaangażowanie w ćwiczenia i praca na zajęciach.
Ocena bardzo dobra
- Uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną, zgodnie z regułami,
-
Potrafi sprawnie: a.) chwytać piłkę, rzucać nią do celu i na odległość, toczyć ją i kozłować, b.) pokonywać przeszkody naturalne i sztuczne, c.) wykonywać ćwiczenia równoważne;
- Dba o to, aby prawidłowo siedzieć w ławce, przy stole, itp.;
-
Wie, że choroby są zagrożeniem dla zdrowia i że można im zapobiegać poprzez: szczepienia ochronne, właściwe odżywianie się, aktywność fizyczną, przestrzeganie higieny; właściwie zachowuje się w sytuacji choroby;
- Wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych;
® Wie, że dzieci niepełnosprawne znajdują się w trudnej sytuacji;
Ocena zadowalająca
- Często uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną, zgodnie z regułami;
- Potrafi: a.) chwytać piłkę, rzucać nią do celu i na odległość, toczyć ją i kozłować,
b.) pokonywać przeszkody naturalne i sztuczne, c.) wykonywać ćwiczenia równoważne; « Stara się prawidłowo siedzieć w ławce, przy stole, itp.;
« Wie, że choroby są zagrożeniem dla zdrowia i że można im zapobiegać poprzez: szczepienia ochronne, właściwe odżywianie się, aktywność fizyczną, przestrzeganie higieny; właściwie zachowuje się w sytuacji choroby;
- Wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych;
- Wie, że dzieci niepełnosprawne znajdują się w trudnej sytuacji;
Ocena słaba
-
Sporadycznie uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną, zgodnie z regułami;
-
Ma problemy z: a.) chwytaniem piłki, rzucaniem nią do celu i na odległość, toczeniem jej i kozłowaniem, b.) pokonywaniem przeszkód naturalnych i sztucznych, c.) wykonywaniem ćwiczeń równoważnych;
- Często nie dba o to, aby prawidłowo siedzieć w ławce, przy stole, itp.;
® Nie zawsze wie, że choroby są zagrożeniem dla zdrowia i że można im zapobiegać poprzez: szczepienia ochronne, właściwe odżywianie się, aktywność fizyczną, przestrzeganie higieny;
o Nie zawsze wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych;
® Wie, że dzieci niepełnosprawne znajdują się w taidnej sytuacji;
Ocena niewystarczająca
-
Nie uczestniczy w zajęciach rozwijających sprawność fizyczną, zgodnie z regułami; ® Nie potrafi: a.) chwytać piłki, rzucać nią do celu i na odległość, toczyć ją i kozłować,
b.) pokonywać przeszkód naturalnych i sztucznych, c.) wykonywać ćwiczeń równoważnych;
- Nie dba o to, aby prawidłowo siedzieć w ławce, przy stole, itp.,
® Nie wie, że choroby są zagrożeniem dla zdrowia i że można irn zapobiegać poprzez: szczepienia ochronne, właściwe odżywianie się, aktywność fizyczną, przestrzeganie higieny; nie zachowuje się właściwie w sytuacji choroby;
-
Nie wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznyc- e Nie wie, że dzieci niepełnosprawne znajdują się w trudnej sytuacji;
Edukacja przyrodnicza
-
Rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w parku, lesie, ogrodzie, sadzie,(wymienia co najmniej po trzy nazwy)
® Zna sposoby przystosowania się zwierząt do poszczególnych pór roku,
e Wymienia warunki konieczne do rozwoju roślin i zwierząt w gospodarstwie domowym,
- Wie, jaki pożytek przynoszą zwierzęta środowisku,
-
Zna zagrożenia ze strony zwierząt i wie, jak się zachować w sytuacji zagrożenia,
- Zna zagrożenia dla środowiska ze strony człowieka, chroni przyrodę,
-
Wie, że należy oszczędzać wodę, wie, jakie znaczenie ma woda dla człowieka,
- Obserwuje pogodę,
-
Wie, o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę i stosuje się do podanych informacji,
» Nazywa zjawiska atmosferyczne dla poszczególnych pór roku,
-
Zna zagrożenia ze strony zjawisk przyrodniczych i wie jak się zachować w sytuacji zagrożenia,
Edukacja matematyczna:
-
Określa wzajemne położenie przedmiotów na płaszczyźnie, w przestrzeni, oraz kierunki ruchu,
- Porównuje i porządkuje przedmioty pod względem jednej cechy wielkościowej,
- Porównuje długości boków figur przez ich przykładanie,
® Wyodrębnia podzbiory oraz część wspólną,
- Porównuje liczebność zbiorów, przelicza elementy,
- Zapisuje liczby do 20,
- Porównuje liczby stosując znaki:<, >, =, czasem popełnia nieliczne błędy,
- Rozumie jednostki długości, masy i pojemności,
- Zna dni tygodnia i ich kolejność,
- Odczytuje pełne godziny na zegarze, niekiedy popełnia błędy,
« Liczy w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego, czasem na konkretach z przekroczeniem progu,
» Rozwiązuje i układa proste zadania tekstowe.
Edukacja plastyczna:
« Chętnie wypowiada się w różnych dziedzinach plastycznych,
® Wykonuje proste rekwizyty i wykorzystuje je w czasie zajęć w zabawie teatralnej,
© Podejmuje próby samodzielnego tworzenia prac,
- Korzysta z narzędzi medialnych w swojej działalności.
Edukacja techniczna:
« Zna ogóine zasady działania urządzeń domowych,
- Potrafi wyjaśnić, jak ludzie wykorzystują siły przyrody,
- Wie, jak bezpiecznie poruszać się po drogach,
- Orientuje się , jak należy zachować się w sytuacji zagrożenia,
- Zna telefony alarmowe,
- Stara się utrzymywać porządek wokół siebie.
Edukacja komputerowa:
- Zna elementy budowy stanowiska komputerowego,
- Wie, jak korzystać z klawiatury i myszki,
- Stosuje się do ograniczeń dotyczących korzystania z komputera.
® Wykonuje ćwiczenia pod kierunkiem nauczyciela, czasem prosi o pomoc.