Misja i wizja szkoły
Wizja
Nasza szkoła jest szkołą uczącą się i ustawicznie doskonaloną, innowacyjną, dobrze zorganizowaną i aprobowaną społecznie.
Edukacja w naszej szkole oparta jest na czterech filarach nauczania i wychowania:
- Uczyć się, aby wiedzieć (wiedza)
- Uczyć się, aby działać (umiejętności)
- Uczyć się, aby być (system wartości i postaw)
- Uczyć się, aby żyć wspólnie z innymi (pokojowe współistnienie i współdziałanie)
Nasza szkoła:
- jest bardzo dobrze wyposażona w pomoce dydaktyczne,
- zatrudnia wysoko wykwalifikowanych nauczycieli, którzy systematycznie korzystają z wielu form doskonalenia zawodowego dostosowanych do potrzeb i oczekiwań klientów,
- prezentuje wysoki poziom pracy dydaktyczno – wychowawczej,
- bardzo dobrze przygotowuje wychowanków do kontynuowania nauki w gimnazjum, umożliwiając osiągnięcie sukcesu,
- zapewnia opiekę i możliwość rozwoju dzieciom o specyficznych trudnościach w nauce,
- dysponuje szeroką ofertą zajęć dodatkowych,
- ma wielu przyjaciół – sponsorów,
- szeroko współpracuje ze środowiskiem,
- ma prężnie działającą Radę Rodziców,
- ma uznanie i dobrą opinię w środowisku – zaspokaja oczekiwania klientów placówki,
- wspiera rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej,
- rozwija talenty wszystkich uczniów.
Społeczność naszej szkoły jest aktywna społecznie, współpracuje ze środowiskiem i lokalnymi instytucjami na rzecz rozwoju edukacji, wychowania, oraz aktywności kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej.
Absolwent naszej szkoły spełnia standardy edukacyjne określone przepisami prawa oświatowego.
Rodzice uczniów naszej szkoły współdziałają i wspierają szkołę w jej działaniach i pełnią rolę strażnika sukcesu edukacyjnego i życiowego swojego dziecka. Współpracują ze szkołą w sprawach dotyczących problemów wychowawczych i rozwojowych dzieci oraz przy realizacji zadań związanych z tworzeniem bezpiecznej i przyjaznej szkoły.
Nauczyciele w naszej szkole są twórczy, innowacyjni, stale rozwijający i doskonalący się. W naszej szkole wymaga się od nauczycieli ustawicznego samokształcenia i zdobywania nowych kompetencji.
Jesteśmy szkołą równych szans i odkrywania własnych talentów, rozwijającą się, doskonaloną, tworzącą coraz lepsze warunki dla rozwoju ucznia i rozwoju zawodowego nauczycieli, w zakresie rozwoju programowego, jakościowego, organizacyjnego i w sferze infrastruktury materialnej.
Misja
Nasza szkoła to instytucja edukacyjno - wychowawcza, w której robimy wszystko, co możliwe dla stworzenia i wykorzystania w najwyższym stopniu optymalnych warunków i szans rozwoju oraz sukcesu każdego ucznia. Priorytetem każdego nauczyciela w naszej szkole jest dobro dziecka.
Jesteśmy szkołą:
- stwarzającą optymalne warunki rozwoju ucznia,
- wspomagającą ucznia w rozwoju jego talentów,
- wspierającą rodziców w wychowaniu swoich dzieci,
- zapewniającą pełny komfort psychiczny i fizyczny uczniom,
- dającą równość szans i sprawiedliwość społeczną,
- prowadzącą atrakcyjne zajęcia pozalekcyjne i ścieżki międzyprzedmiotowe,
- zapewniającą naukę języków obcych i informatyki od klasy I,
- kształtującą właściwe postawy patriotyczne i obywatelskie uczniów,
- promującą edukację ratowniczą, zdrowie i bezpieczeństwo,
- prowadzącą szeroką działalność popularyzującą twórczość naszego patrona,
- współpracującą ze szkołami z innych państw w ramach wymiany międzynarodowej młodzieży.
Naszej misji przyświeca głęboko humanistyczna, ukierunkowująca na wysiłek rozwojowy każdego ucznia i prawdziwą misję nauczycieli, myśl M. Gandhi`ego:
„Nie jest ważne, abyś był lepszy od innych, ważne jest,
abyś był lepszy od samego siebie z dnia wczorajszego”
M. Gandhi
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Ziębicach jest placówką publiczną. Organem prowadzącym szkołę jest Gmina Ziębice.
MODEL NASZEGO ABSOLWENTA
- zna języki obce,
- sprawnie posługuje się komputerem,
- potrafi uczyć się samodzielnie i wyraża ustawiczną chęć samokształcenia,
- ma poczucie odpowiedzialności za siebie, rodzinę i grupę społeczna oraz pracę,
- jest zdolny do szybkiego reagowania, prezentuje twórczy sposób myślenia,
- jest przedsiębiorczy, zdolny do inicjatywy,
- posiada bogata wiedzę ogólną,
- rozróżnia dobro od zła, jest wrażliwy na inność drugiego człowieka,
- szanuje siebie i innych,
- dba o kulturę języka,
- jest współodpowiedzialny za stan środowiska naturalnego,
- zna dziedzictwo kultury narodowej w perspektywie kultury europejskiej.