Język angielski - klasy IV-VI
KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DLA KLAS IV-VI
Rok szkolny 2011/2012
Klasa IV
OCENA CELUJĄCA
Umiejętności i osiągnięcia wykraczają poza program nauczania. Udział w konkursach i kołach zainteresowań
Mówienie
Uczeń:
-potrafi posługiwać się zwrotami grzecznościowymi
-posiada bogaty zasób słownictwa, sprawnie się nim posługuje
-można go zrozumieć bez żadnych trudności
-wyraźnie wymawia poznane słownictwo
Czytanie
Uczeń:
-sprawnie i bez pomocy nauczyciela odszukuje w tekstach wymagane informacje
-bezbłędnie czyta podany tekst
-bez pomocy nauczyciela bezbłędnie posługuje się słownikiem dwujęzycznym
Pisanie
Uczeń:
-tworzy krótkie dialogi bez pomocy nauczyciela
-aktywnie uczestniczy w redagowaniu wypowiedzi
-pisząc bezbłędnie używa pisowni i interpunkcji
Rozumienie
Uczeń:
-doskonale wyodrębnia nazwy i fakty z treści
-bezbłędnie rozróżnia dźwięki
-zawsze rozumie wypowiedzi nauczyciela i odpowiednio na nie reaguje
OCENA BARDZO DOBRA
Mówienie
Uczeń:
-posiada bogaty zasób słownictwa
-bardzo dobrze wymawia poznane wyrazy
-można zrozumieć go bez trudności
Czytanie
Uczeń:
-czyta teksty ze zrozumieniem
-sprawnie odszukuje wymagane informacje
-z niewielkimi błędami korzysta ze słownika dwujęzycznego
Pisanie
Uczeń:
-używa prawidłowej pisowni i interpunkcji
-dobrze redaguje podane treści, opinie etc
-tworzy z niewielką pomocą nauczyciela krótkie dialogi
Rozumienie
Uczeń:
-dobrze opowiada wysłuchane treści
-z łatwością rozróżnia usłyszane dźwięki
-trafnie odpowiada na pytania oraz sam umiejętnie tworzy zdania pytające
OCENA DOBRA
Mówienie
Uczeń:
-posiada zadowalający zasób słownictwa
-poprawnie wymawia wyrazy i konstrukcje gramatyczne
-przy wypowiedzi z łatwością się go rozumie
Czytanie
Uczeń:
-odszukuje w tekstach wymagane informacje
-umiejętnie posługuje się słownikiem dwujęzycznym
-czytając nie rozumie wszystkich wyrazów
Pisanie
Uczeń:
-używa dobrej pisowni i interpunkcji
-czasami włącza się w redagowaniu opinii, życzeń etc
-tworzy dialogi z pomocą nauczyciela
Rozumienie
Uczeń:
-rozróżnia usłyszane dźwięki
-nie zawsze potrafi streścić wysłuchaną treść
-układa krótkie pytania i sprawnie na nie odpowiada
OCENA DOSTATECZNA
Mówienie
Uczeń:
-przy wymowie popełnia błędy
-można go zazwyczaj zrozumie
-popełnia wiele błędów przy wypowiedziach
-zna niektóre zwroty grzecznościowe
Czytanie
Uczeń:
-czytając rozumie tylko niektóre zwroty
-odszukuje w tekstach tylko niektóre informacje
-posługuje się słownikiem dwujęzycznym zawartym w podręczniku
Pisanie
Uczeń:
-używa często nieprawidłowej wymowy i interpunkcji
-włącza się do pracy w redagowaniu wypowiedzi
-przy pisaniu dialogów popełnia wiele błędów
Rozumienie
Uczeń:
-nie zawsze trafnie układa pytania i odpowiada na nie
-rozróżnia niewiele dźwięków
-rozumie pojedyncze zdania zawarte w podręczniku
OCENA DOPUSZCZAJĄCA
Mówienie
Uczeń:
-przy wymowie popełnia wiele błędów
-można go zrozumieć ale z wielką trudnością
-posiada bardzo mały zasób słownictwa
Czytanie
Uczeń:
-odszukuje w tekstach niewiele wymaganych informacji
-w tempie bardzo wolnym posługuje się słownikiem dwujęzycznym
-dzieli przy czytaniu wyrazy na głoski, sylaby z pomocą nauczyciela
Pisanie
Uczeń:
-bardzo rzadko włącza się do pracy w redagowaniu wypowiedzi
-nie pisze dialogów
Rozumienie
Uczeń:
-rozumie pojedyncze wyrazy składające się na zdania
-tylko z pomocą nauczyciela układa pytania i odpowiedzi
-nie rozumie poleceń nauczyciela po jego wyjaśnieniach
OCENA NIEDOSTATECZNA
Mówienie
Uczeń:
-powtarza za nauczycielem i popełnia liczne błędy
- przy wypowiedziach popełnia wiele błędów
- nie zna podstawowego słownictwa
- nie zna podstawowych zwrotów grzecznościowych
Czytanie
Uczeń:
-nigdy nie odszukuje w tekstach wymaganych informacji
-czytając tekst rozumie tylko pojedyncze wyrazy
-nie potrafi posługiwać się słownikiem dwujęzycznym
Pisanie
Uczeń:
-używa nieprawidłowej pisowni i interpunkcji
-nie pisze dialogów
-niechętnie włącza się do pracy w redagowaniu opinii, życzeń, wypowiedzi
Rozumienie
Uczeń:
-nie układa pytań i odpowiedzi bez pomocy nauczyciela
-nie potrafi opowiedzieć wysłuchanej treści
-nie stara się przy pomocy nauczyciela zrozumieć polecenia
-nie rozumie pojedynczych słów zawartych w zdaniach
Klasa V
OCENA CELUJĄCA
Umiejętności i osiągnięcia wykraczają poza program nauczania. Udział w konkursach i kołach zainteresowań
Mówienie
Uczeń:
-potrafi posługiwać się zwrotami grzecznościowymi, wie kiedy je stosować
-posiada bardzo bogaty zasób słownictwa, sprawnie się nim posługuje
-można go zrozumieć bez żadnych trudności
-wyraźnie wymawia poznane słownictwo
Czytanie
Uczeń:
-sprawnie i bez pomocy nauczyciela odszukuje w tekstach wymagane informacje
-bezbłędnie czyta podany tekst
-bez pomocy nauczyciela bezbłędnie posługuje się słownikiem dwujęzycznym
Pisanie
Uczeń:
-tworzy dłuższe dialogi bez pomocy nauczyciela
-aktywnie uczestniczy w redagowaniu wypowiedzi
-pisząc, bezbłędnie używa pisowni i interpunkcji
Rozumienie
Uczeń:
-doskonale wyodrębnia nazwy i fakty z treści
-bezbłędnie rozróżnia dźwięki
-zawsze rozumie wypowiedzi nauczyciela i odpowiednio na nie reaguje
OCENA BARDZO DOBRA
Mówienie
Uczeń:
-posiada bogaty zasób słownictwa
-bardzo dobrze wymawia poznane wyrazy
-można zrozumieć go bez trudności
Czytanie
Uczeń:
-czyta wszystkie teksty ze zrozumieniem
-sprawnie odszukuje wymagane informacje
-sprawnie korzysta ze słownika dwujęzycznego
Pisanie
Uczeń:
-używa prawidłowej pisowni i interpunkcji
-dobrze redaguje podane treści, opinie etc
-tworzy z niewielką pomocą nauczyciela dłuższe dialogi
Rozumienie
Uczeń:
-dobrze opowiada wysłuchane treści
-z łatwością rozróżnia usłyszane dźwięki
-trafnie odpowiada na pytania całym zdaniem oraz sam umiejętnie tworzy zdania pytające
OCENA DOBRA
Mówienie
Uczeń:
-posiada zadowalający zasób słownictwa
-poprawnie wymawia wyrazy i konstrukcje gramatyczne
-przy wypowiedzi z łatwością się go rozumie
Czytanie
Uczeń:
-odszukuje w tekstach większość wymaganych informacji
-umiejętnie posługuje się słownikiem dwujęzycznym
-czytając rozumie większość wyrazów
Pisanie
Uczeń:
-używa dobrej pisowni i interpunkcji, pisze logiczny ciąg zdań
-czasami włącza się w redagowaniu opinii, życzeń etc
-tworzy dialogi z drobną pomocą nauczyciela
Rozumienie
Uczeń:
-rozróżnia usłyszane dźwięki
-przeważnie potrafi streścić wysłuchaną treść
-układa krótkie pytania i sprawnie na nie odpowiada
OCENA DOSTATECZNA
Mówienie
Uczeń:
-przy wymowie popełnia błędy, stara się je poprawiać
-jest przeważnie rozumiany
-popełnia błędy przy wypowiedziach
-zna niektóre zwroty grzecznościowe
Czytanie
Uczeń:
-czytając rozumie globalny sens, ma problemy z jego dokładnym zrozumieniem
-odszukuje w tekstach niektóre informacje
-posługuje się słownikiem dwujęzycznym zawartym w podręczniku
Pisanie
Uczeń:
-rzadko używa prawidłowej wymowy i interpunkcji
-włącza się do pracy w redagowaniu wypowiedzi
-przy pisaniu dialogów robi wiele błędów
Rozumienie
Uczeń:
-nie zawsze trafnie układa pytania i odpowiada na nie
-rozróżnia niewiele dźwięków
-rozumie tylko zdania proste zawarte w podręczniku
OCENA DOPUSZCZAJĄCA
Mówienie
Uczeń:
-przy wymowie popełnia liczne błędy
-można go zrozumieć ale z wielką trudnością
-posiada bardzo mały zasób słownictwa, nie zna synonimów
Czytanie
Uczeń:
-bardzo rzadko odszukuje w tekstach wymagane informacje
-w tempie bardzo wolnym posługuje się słownikiem dwujęzycznym
-często dzieli przy czytaniu wyrazy na głoski, sylaby, czyta z pomocą nauczyciela
Pisanie
Uczeń:
-bardzo rzadko włącza się do pracy w redagowaniu wypowiedzi
-nie pisze dialogów, układa tylko zdania proste, robi błędy
Rozumienie
Uczeń:
-rozumie tylko pojedyncze wyrazy składające się na zdania
-z pomocą nauczyciela układa pytania i odpowiedzi
-rozumie polecenia nauczyciela dopiero po jego wyjaśnieniach
OCENA NIEDOSTATECZNA
Mówienie
Uczeń:
- powtarza za nauczycielem i popełnia liczne błędy
- przy wypowiedziach popełnia wiele błędów
- nie zna podstawowego słownictwa
- nie zna podstawowych zwrotów grzecznościowych
Czytanie
Uczeń:
-nigdy nie odszukuje w tekstach wymaganych informacji
-czytając tekst rozumie tylko pojedyncze wyrazy
-nie potrafi posługiwać się słownikiem dwujęzycznym
Pisanie
Uczeń:
-używa nieprawidłowej pisowni i interpunkcji
-nie pisze dialogów
-niechętnie włącza się do pracy w redagowaniu opinii, życzeń, wypowiedzi
Rozumienie
Uczeń:
-nie układa pytań i odpowiedzi bez pomocy nauczyciela
-nie potrafi w ogóle opowiedzieć wysłuchanej treści
-nie stara się przy pomocy nauczyciela zrozumieć polecenia
-nie rozumie pojedynczych słów zawartych w zdaniach
Klasa VI
OCENA CELUJĄCA
Umiejętności i osiągnięcia wykraczają poza program nauczania. Udział w konkursach i kołach zainteresowań
Mówienie
Uczeń:
-potrafi bardzo dobrze posługiwać się zwrotami grzecznościowymi, wie kiedy je
stosować
-posiada bardzo bogaty zasób słownictwa, sprawnie się nim posługuje
-można go zrozumieć bez żadnych trudności
-wyraźnie wymawia poznane słownictwo
Czytanie
Uczeń:
-bardzo sprawnie i bez pomocy nauczyciela odszukuje w tekstach wymagane informacje
-bezbłędnie czyta podany tekst
-bez pomocy nauczyciela bezbłędnie posługuje się słownikiem dwujęzycznym
Pisanie
Uczeń:
-tworzy dłuższe dialogi bez pomocy nauczyciela
-aktywnie uczestniczy w redagowaniu wypowiedzi
-pisząc, bezbłędnie używa pisowni i interpunkcji
Rozumienie
Uczeń:
-doskonale wyodrębnia nazwy i fakty z treści
-bezbłędnie rozróżnia dźwięki
-zawsze rozumie wypowiedzi nauczyciela i odpowiednio na nie reaguje
OCENA BARDZO DOBRA
Mówienie
Uczeń:
-posiada dość bogaty zasób słownictwa, zna synonimy
-bardzo dobrze wymawia poznane wyrazy, akcentuje je
-można zrozumieć go bez trudności
Czytanie
Uczeń:
-czyta wszystkie teksty ze zrozumieniem, płynnie
-sprawnie odszukuje wymagane informacje
-bardzo sprawnie korzysta ze słownika dwujęzycznego
Pisanie
Uczeń:
-używa zawsze prawidłowej pisowni i interpunkcji
-dobrze redaguje podane treści, opinie etc
-tworzy samodzielnie dłuższe dialogi i zdania złożone
Rozumienie
Uczeń:
- bardzo dobrze opowiada wysłuchane treści
- bez problemów rozróżnia usłyszane dźwięki
- trafnie odpowiada na pytania całym zdaniem oraz sam umiejętnie tworzy zdania pytające
OCENA DOBRA
Mówienie
Uczeń:
-posiada zadowalający zasób słownictwa
-poprawnie wymawia wyrazy i konstrukcje gramatyczne
-przy wypowiedzi bez problemów się go rozumie, nie robi błędów
Czytanie
Uczeń:
-odszukuje samodzielnie w tekstach większość wymaganych informacji
-dobrze posługuje się słownikiem dwujęzycznym
-czytając rozumie większość wyrazów i tym samym sens tekstu
Pisanie
Uczeń:
-używa dobrej pisowni i interpunkcji, pisze logiczny ciąg zdań
-czasami włącza się w redagowaniu opinii, życzeń etc
-tworzy dialogi samodzielnie, pisze też dłuższe zdania.
Rozumienie
Uczeń:
-w większości rozróżnia usłyszane dźwięki
-potrafi streścić wysłuchaną treść
-układa krótsze i dłuższe pytania i sprawnie na nie odpowiada
OCENA DOSTATECZNA
Mówienie
Uczeń:
-przy wymowie popełnia błędy ale stara się je poprawiać
-jest przeważnie rozumiany
-popełnia błędy przy wypowiedziach, poprawia je
-zna zwroty grzecznościowe i niektóre synonimy
Czytanie
Uczeń:
-czytając rozumie ogólny sens, ma tylko problemy z jego dokładnym zrozumieniem
-odszukuje w tekstach potrzebne informacje z drobną pomocą nauczyciela
-potrafi posługiwać się słownikiem dwujęzycznym zawartym w podręczniku
Pisanie
Uczeń:
-niezbyt często używa prawidłowej wymowy i interpunkcji
-włącza się do pracy w redagowaniu wypowiedzi
-przy pisaniu dialogów robi błędy
Rozumienie
Uczeń:
-nie zawsze trafnie układa pytania i odpowiada na nie
-rozróżnia niewiele dźwięków
-rozumie zdania proste zawarte w podręczniku
OCENA DOPUSZCZAJĄCA
Mówienie
Uczeń:
-przy wymowie popełnia bardzo częste błędy
-można go zrozumieć ale z wielką trudnością
-posiada bardzo zbyt mały zasób słownictwa, nie zna synonimów
Czytanie
Uczeń:
-rzadko odszukuje w tekstach wymagane informacje
-w tempie wolnym posługuje się słownikiem dwujęzycznym
-dzieli przy czytaniu wyrazy na głoski, sylaby, czyta z pomocą nauczyciela
Pisanie
Uczeń:
-bardzo rzadko włącza się do pracy w redagowaniu wypowiedzi
-nie pisze dialogów, układa tylko zdania proste
Rozumienie
Uczeń:
-rozumie pojedyncze wyrazy składające się na zdania
-z pomocą nauczyciela układa pytania i odpowiedzi
-rozumie polecenia nauczyciela ale dopiero po jego wyjaśnieniach
OCENA NIEDOSTATECZNA
Mówienie
Uczeń:
- powtarza za nauczycielem i popełnia mnóstwo błędów
- przy wypowiedziach popełnia wiele błędów
- nie zna podstawowego słownictwa, myli słowa
- nie zna podstawowych zwrotów grzecznościowych
Czytanie
Uczeń:
-nigdy nie odszukuje w tekstach wymaganych informacji
-czytając tekst rozumie tylko pojedyncze wyrazy, nie zna i nie kojarzy sensu tekstu
-nie potrafi posługiwać się słownikiem dwujęzycznym,
Pisanie
Uczeń:
-używa nieprawidłowej pisowni i interpunkcji
-nie pisze dialogów, jest pasywny
-niechętnie włącza się do pracy w redagowaniu opinii, życzeń, wypowiedzi
Rozumienie
Uczeń:
-nie układa pytań i odpowiedzi bez pomocy nauczyciela
-nie potrafi w ogóle opowiedzieć wysłuchanej treści
-nie stara się przy pomocy nauczyciela zrozumieć polecenia
-w ogóle nie rozumie pojedynczych słów zawartych w zdaniach