STEM+A Around Us
Nowy projekt pt. „STEM+A Around Us” będzie realizowany w latach 2018-2020. Edukacja STEM to zintegrowane, interdyscyplinarne podejście do nauczania. Nauczanie i nauka STEM to coś więcej niż zwykłe przekazywanie wiedzy. Angażuje ono uczniów i uczy ich krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów i pracy w grupie, tworząc związki pomiędzy szkołą, miejscem pracy i społecznością lokalną. STEM pomaga również uczniom zrozumieć i zastosować w praktyce matematykę i nauki ścisłe, co jest podstawą sukcesu w szkole i miejscu pracy. Zdecydowaliśmy się stworzyć nowe strategiczne partnerstwo z partnerami z projektu pod tytułem ''Matematyka wokół nas '' który przeprowadziliśmy w latach 2015-2018 wraz ze szkołami z Hiszpanii, Polski, Turcji, Włoch, Bułgarii i Węgier w celu zintegrowania wiedzy i umiejętności nabytych w tamtym projekcie w zakresie matematyki, nauk ścisłych, inżynierii i technologii. Wyniki badań PISA 2015 i TIMSS 2015 wskazują na to, że uczniowie z krajów-uczestników nie mają motywacji do nauki matematyki i nauk ścisłych, stąd pojawiła się potrzeba utworzenia tego projektu. Dzięki temu projektowi, chcemy pomóc uczniom w wieku 10-14 lat zwiększyć wiedzę w zakresie matematyki, nauk ścisłych, inżynierii technologii. Pokażemy jak wykorzystać te umiejętności w interdyscyplinarnej współpracy w codziennym życiu. Ponieważ model edukacji STEM+A wspiera teorię wielorakiej inteligencji i podejście, w którym uczniowie uczą się dla siebie, a nie dla ocen. Obejmuje również eksperymentalne uczenie się oraz uczenie przez zabawę, zapewni to długotrwałe korzyści. Uczniowie nauczą się jak zarządzać czasem oraz jak zamienić abstrakcje w coś namacalnego. Dzięki projektowi zdadzą sobie sprawę, że matematyka i nauki ścisłe są ze sobą połączone, i są częścią codziennego życia. Główne cele projektu są następujące: -Zainteresowanie uczniów naukami ścisłymi i matematyką, rozwijanie umiejętności w zakresie technologii oraz inżynierii, -Doskonalenie umiejętności uczestników w zakresie języka i teleinformatyki, -Uświadomienie różnic kulturowych i podobieństw. Aby osiągnąć te cele, zastosujemy skale postaw STEM, aby zmierzyć stopień gotowości uczniów oraz ich umiejętności. Wyniki zostaną zebrane w broszurze, która zostanie wysłana do osób zainteresowanych i prasy. Pod koniec projektu, nowe podejścia zostaną raz jeszcze zebrane w broszurę. Każdy partner będzie odpowiedzialny za inną dyscyplinę naukową STEM+A (nauki ścisłe/Węgry, technologia/Polska, inżynieria /Bułgaria, matematyka /Hiszpania, sztuka/Włochy i wszystkie/Turcja), stworzy przykładowy plan lekcji i działania związane z daną dyscypliną. Podczas końcowego spotkania omówione zostaną czynniki ryzyka, które pojawiły się podczas wdrażania projektU. Co sześć miesięcy będą organizowane konkursy w szkołach partnerskich. Produkty i projekty zostaną wystawione podczas wystaw w szkołach. Uczniowie będą zachęcani do wzięcia udziału w konkursach. Użyjemy wyników testu (testy początkowe i końcowe przeprowadzone na początku i pod koniec projektu), aby ocenić to, czy cele projektu zostały osiągnięte. Uczniowie będą mieli okazję zdobyć i wykorzystać wiedzę i doświadczenie do rozwiązywania problemów w codziennym życiu. Uczniowie dowiedzą się jak i kiedy można wykorzystać zdobytą wiedzę. Dzięki temu uczniowie będą bardziej zainteresowani nauką i będą aktywnie uczestniczyć w lekcjach. Będą mogli wykorzystać swoje zainteresowania do wyboru przyszłej kariery zawodowej. Więcej uczniów, mających różne style nauki i rodzaje inteligencji będzie zaangażowanych w projekt. Podczas działań projektowych, uczniowie będą mieli okazję nabyć i zastosować wiedzę w zakresie nauk ścisłych i technologii oraz użyć ją do rozwiązywania problemów w codziennym życiu. Stworzy to prawdziwy efekt domino. Uczniowie dowiedzą się jak i kiedy można wykorzystać zdobytą wiedzę. Dzięki temu uczniowie będą bardziej zainteresowani nauką i będą aktywnie uczestniczyć w lekcjach. Projekt sprawi, że liczba absencji uczniów w szkole się zmniejszy. Poprzez porównanie wyników (testy początkowe i końcowe przeprowadzone na początku i pod koniec projektu) i skal postaw, ocenimy to W europejskich krajach, gdzie problemy technologiczne stają się dużym problemem, dzieci mające różne problemy emocjonalne, społeczne i fizyczne staną się świadome swoich zdolności i kompetencji. Będą mogli wykorzystać swoje zainteresowania do wyboru przyszłej kariery zawodowej. W ramach STEM education, więcej uczniów, mających różne style nauki i rodzaje inteligencji będzie zaangażowanych w projekt, Dzięki temu projektowi, uczestnicy będą mogli podzielić się z innymi swoimi pracami z dziedziny matematyki i nauk ścisłych Jednocześnie zintegrują nowe podejścia, techniki/metody nauczania i plany lekcji z ich własnym systemem edukacji i stworzą bardziej efektywne środowisko do nauki. Działania prowadzone podczas projektu pomogą uczestnikom znaleźć rozwiązania eliminujące społeczne, kulturowe i ekonomiczne różnice w warunkach nauczania. Wyniki projektu zostaną umieszczone na serwisach E-twinning i Facebook oraz stronach internetowych. Wyniki te zostaną wykorzystane jako wskazówki w naszych technikach i metodach nauczania. Dzięki tym wynikom zmienimy nasz sposób nauczania W trakcie procesu nie tylko uczniowie i nauczyciele będą aktywnie zaangażowani w projekt, ale również inni uczniowie, nauczyciele i rodzice. Będzie to pierwszy etap zrównoważonego rozwoju i wdrażania. W drugim etapie, wyniki zostaną wysłane do pobliskich szkół, władz lokalnych
HISZPANIA - CE Zola Villafranca www.grupozola.es
WŁOCHY-Istituto Comprensivo "San Giovanni Bosco -F. De Carolis" www.icsangiovanniboscodecarolis.it
BUŁGARIA -OU "Vasil Levski" vlevski-lovech.org
WĘGRY - Medgyessy Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola http://medgyessyf.sulinet.hu/
TURCJA - ATATÜRK ORTAOKULU http://izmitataturkoo.meb.k12.tr
POLSKA – SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. H. SIENKIEWICZA |
Artykuły
WIRTUALNE MOBILNOŚCI W RAMACH PROGRAMU...
2021-05-19
FRUIT BATTERY – OWOCOWA BATERIA....
2021-03-29
TROJAN HORSE – KOŃ TROJAŃSKI
2020-11-29
Saving Energy - My i środowisko – o...
2020-01-30
TANGRAMY UKŁADAMY SUPER NAUKĘ Z TEGO MAMY!
2020-01-12
CONSTRUCTION OF PLANE MODELS
2019-10-26
Z wizytą w Bułgarii Erasmus+ Stem+Around Us
2019-10-17
Most z makaronu, czyli mieszanka kuchni,...
2019-10-07
POBYT W BUDAPESZCIE W RAMACH PROJEKTU...
2019-05-17
ROBOTY Z PRODUKTÓW WTÓRNYCH I...
2019-05-12
ŁÓDKA Z RECYKLINGU – KOLEJNY ZADANIE...
2019-03-18
Regulamin konkursu na „Łódkę z...
2019-03-01
Wyjazd do Włoch w ramach program...
2019-02-25
Designing Leonardo Da Vinci’s...
2019-01-15
ERASMUS + ’’International Day of...
2018-12-17
”DRAWING ROBOTS ”- rysujące roboty...
2018-11-25
LOGO PROJEKTU ERASMUS +
2018-11-25
PIERWSZE DZIAŁANIA UCZNIÓW W PROJEKCIE...
2018-11-25
ERASMUS + KONKURS NA LOGO
2018-10-22
Strona: 1/2
- Strona 1
- Strona 2
- Następna strona
- Ostatnia strona